W bieli i w różu

 


Zima odeszła już chyba na dobre, a tu i ówdzie słychać, że zaczęły kwitnąć wczesnowiosenne kwiaty. 
Postanowiliśmy to sprawdzić więc wybraliśmy się do Rezerwatu  - Muszkowicki Las Bukowy. 
Las, jak las. Błoto i w dalszym ciągu mostek przez strumien nie został odtworzony – być może celowo – nie wiem.
Kwiatów sporo – dużo za wcześnie ale już są.


Śnieżyce



Przebiśniegi



Wawrzynek



Oprócz kwitnących przebiśniegów, śnieżyc, wawrzynków i śledziennic, pojawiły się już liście przylaszczek, zawilców i obrazków alpejskich. Niedługo to wszystko „wybuchnie” feerią barw i zapachów.



Rozeszliśmy się po okolicy.

"Rozeszliśmy" - to może za duże słowo - jak widać niektórzy się rozpełzli 😉


Małgosia 

Andrzej bardziej "dostojnie" podglądał przyrodę 😀

Andrzej


W pewnej chwili Małgosia z Andrzejem skupili się na …….. 



zamarłem   -ale nie, nie – to nie jest to na co wygląda !!

Co prawda patrząc na to coś potrzeba dużej wiary ale … to grzyb 😊 
Kisielnica kędzierzawa (Exidia nigricans) rozkładający martwe drewno drzew liściastych.


Poniżej zdjęcia wykonane przez Małgosię

W zależności od kąta padania światła zmieniał się ich kolor.

fot. Małgosia Gęgotek Rapak


fot. Małgosia Gęgotek Rapak

fot. Małgosia Gęgotek Rapak


Na kilku powalonych drzewach widziałem podobne – ale tamte to na pewno nie były grzyby 😱– no cóż .

Ja skupiłem się na tej bardziej kolorowej części lasu - krzewy Wawrzynka .
Wspaniały kolor w tym wbrew pozorom jeszcze dosyć monotonnym lesie .



Kwiatki dosyć małe ale w powiększeniu wyglądają jakby były  ....  z plastiku - ot takie skojarzenie.




No i oczywiście moje ulubione Śnieżyce wiosenne.







Uwagę moją przykuł dosyć nietypowo (przynajmniej dla mnie)  wyglądający liść.

 



Po krótkich poszukiwaniach w internecie znalazłem, że te białe "ścieżki" są zrobione przez larwę ćmy - Stigmella Splendidissimella.

Cóż - uczymy się przez całe życie 


Na koniec zobaczyłem - popatrzcie sami:




I zakiełkowała mi taka myśl -  czy aby tak jak jelenie gubią rogi to jakiś mały Amorek nie zgubił skrzydeł 😱

Może teraz szuka ......




fot: Marek Czubaszek   (za wyjątkiem zdjęć Gosi) 








Komentarze

  1. Ale super! wiosna już na progu :-) Pozdrawiam, Kasia K.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ula Budkiewicz01 marca, 2024

    superfoty Marku 😊 gratulacje 👍

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz