Mordercza piękność

 

Widzę Cię ...


       Sezon modliszkowy" w pełni i od około dwóch tygodni można już spotkać latające okazy.  
Samce latają chętniej więc można czasem zobaczyć jak przelatują w bezpieczne miejsce uciekając przed zagrożeniem. 
W związku z ocieplaniem klimatu coraz więcej owadów przeżywa zimę sukcesywnie zwiększając zasięg swojego występowania.

Postanowiliśmy ze znajomymi, korzystając z pogody, pojechać na ich poszukiwanie.  
Przyjechaliśmy około godziny 9 ale „dotrwaliśmy” tylko do południa - przegraliśmy z temperaturą i słońcem (33 stopnie C). Niemniej jednak znaleźliśmy kilka - już dorosłych okazów.

Dla zainteresowanych :
                                   
Modliszka zwyczajna ( Mantis Religiosa) - występują dwie odmiany barwne - zielona i brązowa. 

Płeć najłatwiej rozróżnić po ilości segmentów (sternitów) na odwłoku - samce mają 8,  a samice 6 .     

                                            


Na zdjęciu powyżej - samica

Na zdjęciu - samiec


Poniżej kilka zdjęć wykonanych podczas wyjazdu 









Zdjęcia : Marek Czubaszek 


Komentarze

  1. Piękne są! Ja spotkałam jedną na ścianie budynku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od Ciebie dowiedziałam się, że w Polsce występują modliszki! Człowiek ciągle się czegoś nowego uczy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Marku, jesteś bardzo utalentowanym fotografem i super pisarzem. Dzięki za pokazanie mi tej części świata na którą nie zwracałam uwagi. Dzięki za przybliżenie wyglądu „żuczków” i ich prawdziwych nazw. 😍

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz